2 Kasım 2011 Çarşamba

mini pizzalar

herkese mutlu, güzel bir gün diliyorum.evet yine sayfamı ihmal ettim ama ülkemizde yaşadığımız üzücü olaylar sonrası yeni tarifler yazmak hiç içimden gelmedi.önce şehit verdiğimiz 24 askerimiz. onların acısı geçmeden Van'da yaşanan deprem ve ardından gelen bir sürü üzücü haber. bu yaşananlardan dolayı hiç yeni tarifler paylaşmak istemedi canım. İnşallah bir daha böyle üzücü olaylar yaşamayız.

pazar sabahı kahvaltısını erkek kardeşimle birlikte yaptık.sıcak sıcak fırından yeni çıkmış bu pizzalarla birlikte güzel muhbbetli bir kahvaltı yapmış olduk.gerçi diğer kardeşlerimizin anne ve babamızın da bizimle birlikte olmasını çok istedik ama olmadı. biz de onları telefonla arayarak kahvaltı soframıza davet etmiş olduk:)

bu pizzaları ilk iki hafta önce kahvaltıya gelen arkadaşlarım için denemiştim. fotoğraflarını çekemeden bittiği için paylaşamadım.pastanelerde satılan minik pizzaların tadında mis gibi yumuşaçık oluyorlar. tarifini nereden bulup defterime yazdığımı hatırlamıyorum ama iyi ki yazmışım. asıl tarifte mahlep kullanılmıyor ama ben ekledim çok güzel oldu eğer mahlep tadını seviyorsanız eklemenizi tavsiye ederim. minik minik oluşları biraz zaman alabiliyor eğer zamanın yok diyorsanız hamuru yazlanmış fırın tepsisine elimizle açarak yayabilir ve malzemeleri üzerine ekleye bilirsiniz.

malzemeler:
  • 1 su bardağı erimiş yağ (yarım paket tereyağ + su bardağını tamamlıyacak kadar sıvı yağ)
  • 1 su bardağı ılık süt
  • 1 yemek kaşığı toz şeker
  • 1 ölçü yaş maya (ben instans maya kullandım)
  • 1 çay kaşığı tuz
  • 1çay kaşığı mahlep
  • aldığı kadar un
  • 1 yumurta sarısı
üzeri için:
  • sucuk
  • 2-3 adet domates
  • 4-5 adet sivri biber
  • 12-15 adet çekirdekleri çıkarılmış zeytin
  • bir dilim beyaz peynir
  • 1 kase rendelenmiş kaşar peyniri
hazırlanışı:
  1. sıvı yağ, süt, toz şeker, tuz güzelce karıştırılır ve azar azar instans mayayı karıştırdığımız un eklenir. kulak memesi yumuşaklığında bir hamur elde edilir.
  2. hamurdan küçük parçalar kopartılır ve çay tabağı büyüklüğünde elimizle açılır oratası düzeltilir.yağlı kağıt serdiğimiz tepsiye dizilir.tüm hamuru aynı şekilde açıp tepsiye diziyoruz.
  3. hamurlarımızın üzerine hazırladığımız sucukları, küp küp doğradığımız domatesleri, sivri biberleri, zeytinleri ve minik minik kestiğimiz beyaz peynirleri yerleştiriyoruz. yumurta sarısını da sürdükten sonra 15 - 20 dak. tepside mayalanmalarını bekliyoruz.
  4. 170 derece ısınmış fırında üzerleri kızarana kadar pişiriyoruz. tepsimizi fırından çıkartıp pizzalarımızın üzerine rendelediğimiz kaşar peynirini paylaştırıyoruz ve yeniden fırına veriyoruz. kızarana kadar bekliyoruz. sıcak servis yapıyoruz afiyet olsun...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder