30 Kasım 2011 Çarşamba

mahlepli tuzlu kurabiye

bugün kalabalık arkadaş grubumla birimizin evinde toplanıp sabahtan akşama kadar kitaplarla başbaşa olalım istedik. sürekli telaş içerisinde oradan oraya koştururken kitapların içerisine bu kadar çok dalamadığımızı düşündük. o yüzden bugün sabah bizde toplanmak üzere sözleştik.ruhumuzu doyururken midelerimiz de unutmayalım istedik. aslında ben birşey yapmıyacaktım ama içim rahat etmedi ve sabah kalkıp bu tuzlu kurabiyeleri yaptım.

bu kurabiyelerin tarifi arkadaşım betül'e ait. onlara ne zaman gitsek bu kurabiyeler mutlaka kavanozlarında bulunurdu. bu sabah lise yıllarımızda ki o güzel, tatlı, neşeli ve sımsıcacık günler gelince aklıma ben de bu kurabiyeleri yapmaya karar verdim. çok güzel mis gibi mahlep kokulu kurabiyelerim oldu:) benim çok fazla vaktim olmadığı için ben birazcık kalın yapmışım eğer siz isterseniz daha ince daha gevrek yapabilirsiniz. benim gibi pastanelerde satılan tuzlu kurabiyeleri seviyorsanız mutlaka denemelisiniz. afiyet olsun...

malzemeler:
  • yarım paket yumuşak margarin
  • 1 yumurta sarısı, beyazı üzerine sürülecek
  • 1 çay bardağı sıvı yağ
  • 3 çorba kaşığı pudra şekeri
  • 4 çorba kaşığı yoğurt
  • 1 tatlı kaşığı tuz
  • 1 tatlı kaşığı mahlep
  • 1 paket kabartma tozu
  • aldığı kadar un
  • susam
hazırlanışı:
  1. tüm malzemeyi yoğurma kabına alıyoruz ve azar azar unu ilave ediyoruz. yumuşak bir hamur elde ediyoruz.
  2. istediğimiz şekli vererek yağlı kağıt serili olan fırın tepsimize diziyoruz. (ben yarısını simit şeklinde yaptım.) üzerine yumurta akını sürüp susamla süslüyoruz.
  3. 175 derecede ısınmış fırında üzerleri pembeleşene kadar pişiriyoruz. afiyet olsun...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder