3 Aralık 2011 Cumartesi

elmalı kurabiye


herkese güzel bir hafta sonu olmasını diliyorum. geçen gün tuzlu kurabiyelerin yanına bu güzel elmalı kurabiyeleri de yapmıştım. ama koşuşturmadan yayınlamaya fırsat olmadı.

tarif anneme ait. nerede bu şekilde yapılmış elmalı kurabiye görsem hemen annemin kurabiyeleri gelir aklıma. ben bu tarifi tutturmada hep zorlanıyorum. özellikle tart şeklinde olanı hiç yapamıyorum çünki nedenini bilmiyorum ama içi hep hamur kalıyor:( 

evde tüketemediğimiz elmalar olunca hemen soyup elmalı içi hazırlıyorum ve iyice soğuduktan sonra cam kavonoza koyup buzdolabına kaldırıyorum. böylece acil birşeyler yapmam gerekince elimin altında hazır oluyor. hem elmalar değerlenmiş israf olmamış oluyor hem de ben zor durumda kalmıyorum. sizlere de tavsiye ederim çok işe yarıyor.

malzemeler:
  • 1 paket margarin (eritilmiş, ılınmış)
  • 1 yumurta
  • 8 yemek kaşığı toz şeker(ben 6 kaşık kullandım)
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 paket vanilya
  • aldığı kadar un
elmalı iç:
  • 5-6 adet orta boy elma
  • 5-6 kaşık toz şeker
  • iri çekilmiş ceviz
  • tarçın
hazırlanışı:
  1. öncelikle elmaları soyup rendeliyoruz. üzerine şekerini ilave edip arada karıştırarak elmaları suyunu çekene kadar pişiriyoruz. pişen elmalarımızın üzerine taçını ve cevizi ekleyip karıştırıyoruz ve soğumaya bırakıyoruz.
  2. ılınmış olan margarini, yumurtayı, toz şekeri güzelce karıştırıyoruz. azar azar unumuzu, kabartma tozunu ve vanilini ekliyoruz. yumuşak bir hamur elde edene kadar un ekliyoruz.(çok un eklerseniz şekil vermek oldukça zor oluyor, hamıur sürekli kırılıyor.)
  3. hamurumuzdan yumurta büyüklüğünde parçalar koparıyoruz ve servis tabağı büyüklüğünde açıyoruz. açtıüımız hamuru 8 parçaya bölüyoruz ve geniş taraflarına elmalı içten koyup rulo şeklinde sarıyoruz. 175 derecede ısınmış fırında penbeleşene kaadar pişiriyoruz.
  4. kurabiyelerimiz soğuduktan sonra üzerlerine pudra şekeri eliyoruz. afiyet olsun...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder