17 Kasım 2011 Perşembe

portakallı üzümlü kek




haftasonunun yaklaştığı bugün de size kolay bir kek tarifi vermek istiyorum. kek tamamen kendi uydurduğum bir tarif ama gerçekten çok güzel oldu.

aslında keklerin ve kurabiyelerin içerisinde üzümü sevmezdim ama nasıl olduysa bu aralar hep üzümlü tarifler denemek istiyorum. galiba zaman geçtikçe insan sevmediği tatları bile sevebiliyormuş. bu keki sabah çok erken bir saate hatta sabahın nurunda yaptım diyebilirim. sabah çaya gelecek arkadaşlarım için yapmıştım.

benim kek kalıbım biraz büyük olduğu için ben ölçü olarak büyük bir bardak kullandım(büyük meşrubat bardaklarından). sizler kalıbınıza göre normal su bardağını kullanabilirsiniz.

malzemeler:
  • 4 adet yumurta
  • 1 bardak kadar toz şeker
  • 1 portakal kabuğu rendesi
  • 1 bardak sıvıyağ + yoğurt + süt + portakal suyu (toplamda hepsi bir bardak olacak)
  • 1 paket vanilya
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 su bardağı kuru üzüm
  • un
hazırlanışı:
  1. kek kalıbımızı yağlıyoruz ve içerisine hafif toz şeker serpiyoruz.
  2. yumurtaları ve şekeri beyazlaşana kadar çırpıyoruz. sıvı karışımımız ekliyoruz ve çırpmaya devam ediyoruz. portakal kabuğu rendesini ilave ettikten sonra yavaş yavaş unu,kabartma tozu ve vanilyayı ilave ediyoruz.hamurumuz kek kıvamına gelince 1 kaşık un ilavesine buladağımız üzümleri ekliyoruz ve kaşıkla karıştırıyoruz.
  3. hamurumuzu kek kalıbına döküp, 175 derecede önceden ısınmış fırında üzeri kızarana kadar pişiriyoruz. (kürdan testini geçene kadar.) afiyet olsun...

2 yorum:

  1. merhaba güzel bir kek olmuş geçekten de ellerine sağlık sevgiler...

    YanıtlaSil
  2. teşekkür ederim beğenmenize sevindim...

    YanıtlaSil