28 Kasım 2011 Pazartesi

arabaşı çorbası

herkese mutlu bir hafta diliyorum. bugün istanbul'da hava çok güzeldi güneşli ama tabii biraz da soğuk. bugün sizlerle bir çorba tarifini paylaşmak istiyorum. çorbamızın ismi 'arabaşı'. ben bu çorbayı ilk geçen kış annemin arkadaşı şenay teyzede içmiştim ve gerçekten çok beğenmiştim. o zaman nasıl yapıldığını tarif etmişti ama not etmediğim için unutmuşum. internette yaptığım araştırmalarım sonucunda bulduğum tarifleri karıştırdım ve ortaya bu güzel çorba çıktı.

değişik yöreler bu çorbanın kendilerine ait olduğunu söylüyorlarmış. konyalılar, karamanlılar, yozgatlılar gibi benim yaptığım hangisini kapsar bilmiyorum ama ben sonuçtan gayet memnun kaldım. birde bu çorbanın yanında ikram ettikleri hamuru olur ama bizim alışık olmadığımız bir tat olduğu için ve kıvamının tutturulması biraz zor olduğundan ben hiç denemedim. soğuk kış günlerinde içimizi ısıtacak mis gibi bir çorba herkese afiyet olsunn.

malzemeler:
  • 1 adet kemkli tavuk göğsü
  • 2-3 çorba kaşığı un
  • 2 çorba kaşığı sıvı yağ
  • 2 çorba kaşığı acı biber salçası
  • soğuk su
  • tuz
hazırlanışı:
  1. öncelikle tavuk göğsünü yıkatıp üzerine çıkacak miktarda su ilave edip ocağa alıyoruz ve pişene kadar kaynamasını bekliyoruz.(ben bu aşamada düdüklü tencere kullandım.)
  2. tavuğumuz piştikten sonra sıvı yağıızı başka bir tencereye alıyoruz ve üzerine unumuzu ilave edip kokusu değişene kadar kavuruyoruz. rengini çok koyu olmamalı. unun üzereine 2 bardak soğuk suyumuzu ilave ediyoruz.(soğuk olan sı unun topaklanmasını önlüyor.) ve çırpıcıyla ayran klıvamına gelene kadar çırpıoruz. daha sonra üzerine tavuksuyunu ilave ediyoruz ve karıştırarak unun tamamen açılmasını sağlıyoruz. bir kase içerisine salçamızı alıyoruz ve tavuk suyundan üzerine ilave ederek güzelce sulandırıyoruz. karışımı çorbamıza ilave ediyoruz tuzunu da ilave ettikten sonra kaynamaya bırakıyoruz.

  3. pişen tavuk etimizi minik parçalar halinde didikliyoruz. kaynamakta olan çorbamıza ilave ediyoruz. çorbanın kıvamını kendinize göre ayarlayabilirsiniz. çorbamızı etleri ilave ettikten sonra 10 dak daha kaynatıyoruz ve sıcak olarak servis yapıyoruz. afiyet olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder