23 Kasım 2011 Çarşamba

sütlaç


herkese mutlu bir gün diliyorum. öncelikle tüm öğretmenlerimizin öğretmenler gününü kutluyorum.
aslında bazı tatların sadece kişiye özel olduğunu düşünürüm ben. sütlaçta bu tatlardan biridir. herkesin tarifi faklıdır kendine özgü minik değişiklikleri ardır. önceden annem sütlaç yaparken içerisine pirinçunu,minisik vanilya bazen de damla sakızı ekelerdi ben öyle bilirdim sütlacı. evlendikten sonra eşim annemin yaptığı gibi olan tarifi sevmedi bu sefer ben de onun beğendiği şekilde yapmaya başladım.
sol taraftaki resim annemin bayramda eşim için yaptığı sütlaç diğeri de benim yaptığım ikisinin tarifi de aynı tek farkları annem doğal sütten yaptı ben ise pastörize sütten:)

malzemeler:
  • 1 su bardağı pirinç
  • 2 lt süt
  • 2 - 2,5 bardak şeker
  • üzeri için tarçın
hazırlanışı:
  1. pirinçlerimizi güzelce yıkadıktan sonra tencereye alıyoruz ve sütümüzün 1,5 lt'sini üzerine ekliyoruz ve orta hararetli ateşte pirinçler pişmeye yakın olana kadar kaynatıyoruz.
  2. üzerine şekerimizi ilave ediyoruz ve şeker eriyene kadar karıştırıyoruz.bu arada kıvamını kontrol ediyoruz. eğer koyulaşırşa sütümüzden ilave yapıyoruz. şekeri koyduktan sonra yaklaşı 15-20 dak. kadar daha kaynatıyoruz ve sıcak olarak kaselere boşaltıyoruz. soğuduktan sonra tarçın ilavesiyle servis yapıyoruz. afiyet olsun...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder