11 Kasım 2011 Cuma

yağmurlu istanbul ve üzümlü çay kurabiyesi



herkese güzel bir haftasonu olmasını diliyorum.soğuk, puslu, birazcıkta yağmurlu bir hava var istanbul'da. benim gibi kişiler için tam evde olup çayını yudumlayıp sımsıcacık battaniyeme sarınıp uzun uzun kitap okuma günü:) eğer işim yoksa bir yerlere yetişme telaşı yaşamıyorsam böyle havaları çok seviyorum. bugün de aynen anlattıklarımı yaptım. öğleden sonra ne zamandır yapmayı düşündüğüm üzümlü cevizli çay kurabiyelerini yapmaya karar verdim. hemen mutfağa gidip güzelce hamuru yoğurdum ve kurabiyelerimi hazırladım. fırından mis gibi kokular yayılırken yeşil çayımıda demledim ve işte sonuç.

şimdi üzümlü kurabiyenin tarifine geçebilirm.ağzınızda dağılan mis gibi ceviz kokan ve üzüm tadi eşliğinde çok lezzetli bir kurabiye oldu. afiyet olsun...

malzemeler:
  • 125 gr tereyağı
  • 1 çay bardağı sıvıyağı
  • 2 yumurta
  • 8 yemek kaşığı toz şeker
  • 1 paket vanilya
  • 1 paket kabartma tozu
  • 3,4 – 4 su bardağı un
  • kuru üzüm
  • iri çekilmiş ceviz içi
 hazırlanışı:
  1. yumurta sarısının biri üzerine sürmek için ayırıyoruz. kalan tüm malzemeleri karıştırıp azar azar unu ekliyoruz. elimize yapışmayan yumuşak bir hamur elde ediyoruz.
  2. istediğimiz şekli veriyoruz ve yağlı kağıt serilmiş tepsiye diziyoruz.üzerlerine yumurta sarısını sürüp 170 derece ısınmış fırında üzerleri kızarana kadar pişiriyoruz.afiyet olsun...

2 yorum:

  1. Ne çok severim yağmurlu bir günde battaniyeye sarmalanıp okumayı..
    Kurabiyelerin çok nefis gözüküyor..
    Kitabın da :)

    YanıtlaSil
  2. teşekkür ederim ZEL gerçekten yağmurlu bir günde yapılacak en güzel aktivite:)

    YanıtlaSil