13 Kasım 2011 Pazar

fırında tavuk şiş

bu akşam sizinle hem çok kolay hem de çok lezzetli bir yemek tarifi paylaşmak istiyorum. eşim tavuğu o kadar çok seviyor ki anlatamam. bana  da farklı şekillerini denemek düşüyor. bu yemek bizim evde sıklıkla pişirdiğim ve severek tükettiğimiz bir yemek. genellikle sadece göğüs etinden yapılıyor ama ben çok kuru olmasın diye içerisine bir tane de tavuk but doğratıyorum.

eğer çok fazla vaktiniz yoksa ve güzel bir akşam yemeği yapmayı istiyorsanız kesinlikle denemenizi tavsiye ederim. malzemeleri kişi sayısana göre ayarlayabilirsiniz. afiyet olsun...

malzemeler:
  • 1 adet kemiksiz göğüs eti (yarım göğüs + bir kemiksiz but)
  • 1-2 adet domates
  • 2 adet sivri biber
  • 1 yemek kaşığı biber salcası
  • 2 yemek kaşığı sıvı yağ
  • tuz
  • pul biber
  • 1 çay bardağı sıcak su
  • çöp şiş
hazırlanışı:
  1. öncelikli olarak iri kuşbaşı doğranmış etlerimizi derin bir kabın içerisine alıyoruz ve üzerine sıvı yağ, biber salcası (ben yazın hazırladığım kırmızı biberli domatesli sosu kullanıyorum) tuz ve pul biberi ekleyip karıştırıyoruz en az 30 dak. buzdolabında bekletiyoruz.
  2. biberlerimizi ve domateslerimizi şişe dizebilecek şekilde doğruyoruz ve arzu ettiğimiz şekilde çöp şişlere tavuklarımızla birlikte diziyoruz. ve fırın tepsine yerleştiriyoruz 1çay bardağı kadar sıcak suyumuzuda ekliyoruz.

  3. sonra tepsimizin ağzını sıkıca folyo kağıdı ile kapatıyoruz. (bu işlem çok öenmli sıkıca kapatmamız gerek) tepsimizi daha önceden ısıttığımız 200 derece fırında yaklasık 30 dak kadar pişiriyoruz. daha sonra folyo kağıtlarını açıp tekrar fırına koyuyoruz ve kızarana kadar 10 -15 dak kadar pişiriyoruz.(bu arada fırında ki etlerimizi servis maşası yardımı ile altüst edebilirsiniz böylece her tarafı güzelce kızarıyor.) sıcak olarak servis yapıyoruz. afiyet olsun...

1 yorum: