30 Ocak 2012 Pazartesi

tuzlu çıtırlar


karlı istanbul'dan sımsıcak merhaba. istanbul beyaza büründü bembeyaz. ne zamandır çok özlemiştik eee hava böyle olunca ne yapılır. fırından yeni çıkmış mis gibi tuzlu çubuklarla birlikte kitap okunur değil mi?:) sabah canım hamurla uğraşmak isteyince ne yapabilirim diye internette dolaşmaya başladım ve bu güzellikleri yapmaya karar verdim. çay demlenene kadar bunlar pişmişti bile. çubuklardan arta kalan hamuru da minik minik top kurabiye yaptım. biz o minikleri çok sevdik.yemesi o kadar zevkli ki hepsini öyle yapmadığıma pişman oldum.  işte bu güzelliklerin tarifi.

malzemeler:
  • Yarım su bardağı zeytinyağı
  • 125 gr. tereyağ oda sıcaklığında
  • 2 çorba kaşığı çörekotu (hamura eklenecek)
  • 1,5 çorba kaşığı şeker
  • 3 çorba kaşığı yoğurt
  • 2 tatlı kaşığı tuz
  • 1 tatlı kaşığı sirke
  • 1 tatlı kaşığı mahlep
  • Aldığı kadar un
hazırlanışı:

tüm malzemeler karıştırılır. un azar azar eklenerek kulak memesi yumuşaklığında bir hamur elde edilir. hamurdan küçük parçalar koparılır ve çubuk şekli verilir.tepsiye dizilir ve üzerlerine yumurta sarısı sürülür. 175 derece de ısınmış fırında kızarana kadar pişirilir. afiyet olsun.

dilerseniz kavanoza koyup bir kaç gün taza olarak saklıyabilirsiniz. içerisinde sirke olduğu için kıyır kıyır olıyur. hamuruna mahlep eklediğimiz için de sirke kokusu belli olmuyor. bu minik kurabiyelerin tatlı olanlarında yapmayı düşünüyorum. atıştırmalık çok hoş.

1 yorum:

  1. Canim blogunu yeni kesfettim ve hemen izlemeye aldim...

    Ben henüz yeniyim....Sende buyur gel istersen :-)

    sevgiler

    YanıtlaSil