9 Ocak 2012 Pazartesi

alman pastası

inşallah herkes için mutlu ve güzel bir hafta olur. bana evlerin yuva olduğunu hissetmemi sağlayan şeylerden biri de evde pişen yemek kokuları. bazen hatırlarım ve özlerim; çoçukluk yıllarımda okuldan eve geldiğimde evde mis gibi yemek kokusu, pencereden içeri süzülen güneş ve elişini almış koltukta ki annem. o günler o kadar çok hoşuma giderdi ki. şimdi de aynı şeyi ben yapıyorum -çok nadir de olsa evde olduğum zamanlar- işlerimi bitirdikten sonra kitabımı alıp evin ev sevdiğim köşesine oturmak. öyle günlerde bazen evden mis gibi vanilya kokusu yükselsin istiyorum. bu güzel pastayı da öyle istediğim bir gün yaptım. alman pastası benim en çok sevdiğim pastadır. ama evlendikten sonra hiç yapmadığımı fark ettim ve bu haftasonu onu yaptım.
bazen pastaların dışını krema ile kaplamak bana çok zahmetli geliyor daha doğrusu onu kaplarken o kadar sabırsızlanıyorum ki istediğim sonucu alana kadar uğraşmak bana çok uzun geliyor. işte bu pasta da o kadar çok bekleme derdi yok belki de bu sebepten seviyorumdur:)

çok çabuk olması ve her zaman evde bulunabilecek mazemelerden yapılması acil zamanlarda kurtarıcınız olabilir. tarifte yoktu ama ben evde olduğu için içersine muz dilimleri de koydum. dilerseniz damla çikolata, dövülmüş ceviz veya mevsimin de çilek de kullanabilrsiniz. afiyet olasun...

malzemeler:
  • 2 yumurta
  • 1 çay bardağı toz şeker
  • 60-70 gr eritilmiş margarin (ben 1 çay bardağı sıvı yağ kullandım)
  • 1 çay bardağı süt yoğurt karışımı
  • 3 çay bardağı un
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 paket vanilya
kreması
  • 1 yumurta
  • 2 su bardağı süt
  • 2 yemek kaşığı un
  • 2 yemek kaşığı şeker
  • 1 paket vanilya
hazırlanışı:
  1. yumurta ve şeker beyazlaşana kadar çırpılır. üzerine sıvı yağ ve süt yoğurt karışımı ekelenir ve çırpılır. son olarak kabartma tozu ve vanilya ile karıştırdığımız unu ekleyip karıştırıyoruz.yağladığımız yuvarlak kalıba döküyoruz. önceden ısınmış170 derece fırında 20 dak. kadar pişiriyoruz.(üzeri çok fazla kızarmamamlı)
  2. krema malzemelerinin hepsini karıştırıyoruz ve muhallebi kıvamına gelene kadar pişiriyoruz. pişen kremamızı mikserin yüksek hızında 5 dak kadar çırpıyoruz.

  3. pişen ve ılınan kekimizi ikiye bölüyoruz ve arasına kremamızı sürüyoruz.isterseniz dilimlenmiş muz koyabilirsiniz. son olarakta üzerine bolca pudra şekeri eliyoruz. afiyet olsun...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder