27 Ocak 2012 Cuma

mini puf pasta

herkese mutlu bir haftasonu olmasını diliyorum. evet yine sayfama yeni tarifler eklemede geciktim. ama bu sefer benim bir suçum yok. hatırlıyacağınız gibi ocak ayının başında grip olduğumu yazmıştım ve hala o griple uğraşıyorum:( 15 gündür de neredeyse hiç çıkmadan yatak yorgan yatıyorum. nasıl bir mikrop olduğunu hala anlayımadım bir türlü geçmek bilmiyorum. neyse ki 2 gündür biraz daha iyiyim.

bugün sizlerle paylaşacağım bu minik puf puf pastaları ilk kez geçen bahar da bizim evin yakınlarında açılan hayır kermesinden almıştım. çok beğenmiştim ve ne zamandır denemek istiyordum. ama deneme sebebime gelince; geçen akşam gecenin bir yarısı apartman mis gibi kek kokuyordu. ben de hasta hasta canımın çok istediğini bunu yapan kişinin kesinlikle alt komşumuz olduğunu söyleyerek evde dolaşmaya başladım. bu sızlanmalarıma dayanamayan eşim gecenin o vakti alt komşumuzun kapısına gidip kek istedi. bunların hiç birisi yetmiyormuş gibi keki yapan o komşumuz değilmiş ama hemen yapacağını söylemiş.o kadar çok mahçup oldum ki anlatamam yaklasım 30-40 dak. sonra elinde mis gibi sıcacık kekle alt komşumuz kapımızı çaldı:) hem çok mutlu oldum hem de çok utandım. ben de tabağı boş vermemek için dün bu pastaları yaptım.

biz pastayı çok sevdik ben yapımının hep zor olacağını düşündüğüm için bu kadar zaman ertelemiştim ama yaptıktan sonra zor olmadığını gördüm. bu soğuk ve karlı İstanbul  akşamında sıcak bir çay eşliğinde çok nefis oluyor:)

malzemeler:
  • 3 yumurta
  • 3/4 su bardağı toz şeker
  • yarım su bardağı sulu yoğurt
  • 2 yemek kaşığı kakao
  • 2 yemek kaşığı zeytinyağı
  • 1 silme su bardağı+ 1 yemek kaşığı un
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 paket vanilya
kreması:
  • 3 su bardağı süt
  • 2 yemek kaşığı nişasta
  • 2 yemek kaşığı un
  • 3-4 yemek kaşığı şeker
  • 1 tatlı kaşığı portakal kabuğu
  • 1 paket vanilya
  • 2 yemek kaşığı tereyağı
hazırlanışı:
  • Şeker ve yumurtayı 3 dakika kadar mikserle çırpın.
  • Yoğurt ve yağı ekleyip karıştırın.
  • Kalan malzemeleri de ekleyip hafifçe çırpın.
  • Büyük boy fırın tepsisinin içine  yağlı kağıt serin ve kekin daha kolay çıkması için kağıtın üzerini yağlayın.
  • 180 derecelik önceden ısıtılmış fırında keki 10 dakika kadar pişirin.
  • Kek pişerken kremayı pişirin. Kremayı ocaktan aldıktan sonra yağını ekleyip çırpın.
  • Fırından çıkardığınız keki ılıdıktan sonra ince ağızlı bir bardakla yuvarlak olarak kesin.
  • Kestiğiniz parçaları bir tepsiye dizin. Üzerlerine birer yemek kaşığı süt döküp ıslatın.
  • Kenarlarda kalan parçaları mutfak robotundan geçirip parçalayın.
  • Üzerlerini krema ile kaplayın. Ufaltılmış kek parçalarına pastacıkları bulayın. Bu işlem için beklemeyin. Krema hafif kurur gibi olursa üzerine yapışmıyor.
  • 2 saat kadar dinlenen pastalar servise hazır. Afiyet olsun...
Not: önce içerisine muz dilimleri koydum ama üzerine kekle bulamak zor olduğu için sonradan vazgeçtim. yapım aşamalarının resmini çekiyordum ama bazılarını çekmeyi unuttuğum için onları ekliyemedim. şu resim çekme işini hala halledemedim:(

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder