3 Ocak 2012 Salı

havuçlu kek

herkese hayırlı akşamlar. öncelikle haftasonu oldukça gezmiş olmam ve galiba karların üzerine o kadar çok yatmamdan dolayı şimdi grip oldum:( bugün işlerimin çok yoğun olması ve en kötüsü de hasta olmam bile mutfakta birşeyler denememe engel olamadı:)

bu aralar mutfaktan oldukça uzak kaldığımı hissettim ve bugün kendimi mutfağa attım:) sayfamı oluşturmadan önce internette diğer arkadaşların yapmış olduğu tarifleri defterime yazıyordum. şimdi o defterime baktığım zaman oldukça birikmiş tarifler olduğunu görüyorum. bu kek tarifide o defterden almış olduğum bir tarif ama ilk defa denediğim sonuç olarakta çok memnun kaldığım bir kek tarifi oldu. pişerken evi saran mis gibi tarçın kokusu beni mutlu etmeye yetti bile. ama en güzeli de eşimin keki tatıktan sonraki sözleri oldu:) grip olduğum için ıhlamur demledim ve onun yanında çok hoş ikili olduklarına karar verdim.

kesinlikle denemenizi tavsiye edeceğim bir tarif içi yumuşaçık  çok hoş bir kek oluyor.

malzemeler:
  • 4 yumurta
  • 1 su bardağı sıvıyağ
  • 2 su bardağı şeker
  • 3 su bardağı rendelenmiş havuç
  • 2,5 su bardağı un
  • 1 su bardağı iri çekilmiş ceviz
  • 1 limon kabuğu rendesi
  • 2 tatlı kaşığı tarçın
  • 1 paket vanilya
  • 1 paket kabartma tozu
hazırlanışı:
  1. yumurta ve şekeri beyazlaşana kadar çırpıyoruz ve sıvıyağı ekliyoruz.
  2. başka bir kabın içerisinde toz malzemelerimizi karıştırıyoruz (un, tarçın, vanilya, kabartma tozu ve ceviz). rendelediğimiz havuç ve linon kabuklarınıda bu toz karısıma ilave ediyoruz.
  3. tüm malzemeyi önceden çırpmış olduğumuz şekerli karışıma ekliyoruz ve bir kaç kez karıştırıyoruz.
  4. yağlanmış ve hafif toz şeker serpilmiş keke kalıbımıza döküyoruz ve 180 derecede önceden ısınmış olan fırında kürdan temiz çıkana kadar pişiriyoruz. afiyet olsun.
Not: malzemeler oldukça çok olduğu için büyük bir kek kalıbı kullanmanızda fayda var. ben yarım tarife yaptım ve küçük muffin kalıplarını kullandım. yaklaşık olarak 22 adet kekim oldu.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder