8 Eylül 2011 Perşembe

Kahvaltı Çöreği

 Bugün çay saati için farklı bir tarif ararken bu yumuşacık çörekler çıktı karşıma. Tarif Lezzet dergisinin eylül 2009 sayısına ait. yapımı hem çok kolay hem de öyle yumuşacık oldular ki neden daha önce denemedim diye hayıflanıp durdum tüm gün. Pazar sabahları hem kolay olsun hem de faklı bir lezzet olsun diyenler için kaçırlmıyacak bir tarif.

Malzemeler:
  • 3 su bardağı un
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 patates
  • 125 gr tereyağı
  • 1 kahve fincanı sıvı yağ
  • 2 yemek kaşığı yoğurt
  • 1 yumurtanın sarısı
  • 1 tatlı kaşığı anason
  • tuz
Harcı için:
  • yarım demet maydonoz
  • 100 gr beyaz peynir
  • 100 gr lor peyniri
  • 6 dilim dana jambon
  • 2 çay kaşığı kırmızı pul biber
  1. Öncelikle patatesi haşlayıp püre haline gelinceye kadar ezin. unu hamur yoğurma kabına eleyin ve üzerine tuz, kabartma tozunu ilave ederek harmanlayın. tereyağı, yoğurt, sıvıyağ ve patates püresini de ilave edip pürüzsüz bir hamur elde edinceye kadar yoğurun. hamurun üzerini nemli bir bezle örtüp 15 dakika dinlendirin.
  2. İç malzemesi için maydonozları ayıklayıp ince kıyın. jambonu doğrayıp bir kaseye alın. kıyılmış maydonoz, beyaz peynir, lor peyniri ve kırmızı pul biberi ekleyip karıştırın.
  3. Hamurdan yumurta büyüklüğünde bir parça kopartın ve unlanmış tezgahın üzerinde tatlı tabağı büyüklüğünde açın. ortasına iç malzemeyi yerleştirin ve yufkanın her 2 tarafından tutup silindir gibi yuvarlayın. ay şekline getirip uçlarını elinizle sivriltin. kalan hamurun hepsini bu  şekilde şekillendirdikten sonra yağlı kağıt serilmiş sırın tepsisine dizin.

  4. Üzerine yumurta sarısı sürüp anason tohumu serpin ve 200 derece fırında pişirin. ılık servis yapın.


 NOT: yukarıdaki tarif dergide yayınlanan tarifin aynısı fakat ben bazı değişiklikler yaptım. tarifte kullanılan tereyağ yerine teremyağ kullandım. iç malzemede kullanılan jambonu kullanmadım. üzerine sürdüğüm yumurtanın çok kırzarmasını sevmediğim için de yumurta sarısına 1-2 tatlı kaşığı kadar su ekledim ve son olarak evde  anason tohumu olmadığı için ben de üzerine susam serptim. herkese afiyet olsun...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder