28 Eylül 2011 Çarşamba

Evde yapılmış kebap

herkese merhaba. geçen haftayı Bursa'da ailemin yanında geçirince yine sayfama yeni tarifler girmekte geciktim. aslında yayınlanmayı bekleyen o kadar çok tarifim oldu ki en kısa zamanda onları yayınlayacağım inşallah.
bugün sizlerle paylaşmak istediğim tarifi geçen hafta denemiştim.ismini bilmiyorum kendim uydurdum.eşimle ben çok beğendik, hatta resmini gören kardeşim ilk buluşmamızda bu kebabtan istediğini söyledi. yapımı oldukça kolay farklı köfte denemek isteyen arkadaşlara mutlaka denemelerini öneriyorum şimdiden afiyet olsun

malzemeler
köfte için;
  • 500 gr köftelik kıyma
  • 1 orta boy kuru soğan
  • 2 dilim bayat ekmek içi
  • tuz, karabiber
  • 2 yemek kaşığı köfte harcı
  • maydonoz
servis tabağı için
  • 2 adet tırnak pidesi
  • 3-4 adet patates
  • 8-10 sivri biber
  • kızartmak için sıvı yağ
sos için
  • 4-5 domates
  • 2 diş sarımsak
  • 2 yemek kaşığı sıvı yağ
yapılışı
  1. önce köfte için gerekli tüm malzemeler karıştırılarak köfte yoğurulur ve 1saat kadar buzdolabında dinlendirilir.
  2. bu arada kızartmak için patatesler ve biberler temizlenip hazırlanır.
  3. buzdolabında dinlendiğimiz köfteleri yassı çöp şişlere güzelce dizelim ve yağlanmış fırın tepsisine alıp 200 derece ısınmış fırında kızarana kadar pişirilir.
  4. domatesleri rendeleyip küçük bir tencereye alalım içerisine sarımsakları ve sıvıyağı da ilave ettikten sonra arada karıştırarak koyu bir kıvam alana kadar pişirelim.
  5. hazırladığımız biberleri ve papatesleri sıvıyağda kızartıp kağıt havlu üzerine alıp fzla yağlarını çekmesini sağlayalım.
  6. tırnak pidelerini küçük küçük doğrayıp servis tabağına alalım ve hazırlamış olduğumuz domates sosunun bir kısmını üzerlerine dökelim. pişmiş olan köftelerimizi pidelerin üzerine dizelim ve yanlarına papates ve biberi ilave edip kalan sosumuzu hepsinin üzerine dökelim. böylece yemeğimiz hazır. afiyet olsun

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder