17 Eylül 2011 Cumartesi

Doğumgünü pastası




geçtiğimiz perşembe günü eşimin doğumgünüydü ben de ellerimle kendisine pasta yapmak istedim. sonuç işte karşınızda:) tadı gerçekten çok güzel olmuştu afiyetle bir güzel yedik.
Rabbim yeni yaşını hayırlı eylesin. sağlıkla, sıhhatle, güzelliklerle dolu birlikte nice yıllar nasip eylesin.amin...

fotoğrafı eşim çekti benim unutup sonradan üzülme ihtimalini ortadan kaldırmak için aceleyle çektiğini söyledi. evet gerçektende öyle oluyor resim çekmeyi unutuyorum ve sonra da uzun bir süre hayıflanmaktan kendimi alamıyorum.

şimdi tarifini vermeye başlayabilirim. özellikle pandispanyasını çok beğendim. deneyen herkese afiyet olsun.

Pandispanya Malzemeleri
  • 5 yumurta
  • 1su bardağından bir parmak eksik toz şeker
  • 1 su bardağı un
  • 50 ml ılık su
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 paket vanilya
Krema
  • 500 ml süt
  • 2 çorba kaşığı un
  • 1 çorba kaşığı nişasta
  • 5 çorba kaşığı şeker
  • yarım paket krem şanti
Üzeri için
  • yarım paket krem şanti
  • 1 çay bardağı soğuk süt
  • muz, vişne ve çikolata rendesi
Hazırlanışı
  1. öncelikli olarak pandispanyayı hazırlıyoruz. yumurtların sarılarını ve beyazlarını farklı yerlere kırıyoruz. beyazlarının üzerine bir fiske tuz atıyoruz(daha güzel beyazlaşmalarını sağlıyor.) ve kar gibi olup sertleşene kadar mikserle çırpıyoruz.diğer tarafta serılarını da 4-5 dak kadar çırptıktan sonra şekeri ilave ediyoruz ve renkleri açık sarı olana kadar çırpmaya devam ediyoruz.ılık suyu ilave ettikten sonra ayrı bir yere elediğimiz un, kabartma tozu ve vanilyalı karışımı yumurta sarılarına ekliyoruz ve hiç pütürlük kalmayana kadar çırpırıyoruz. sonra yavaşça yumurtanın beyazlarını ekliyoruz ve kaşık yardımıyla güzelce karıştırıyoruz. tabanına yağlı kağıt serdiğimiz 26 cm'lik kelepçeli kalıba döküp 170C derecede hafif ısınmış fırına veriyoruz.
  2. pandispanyamız pişerken kremasını hazırlıyoruz. krem şanti hariç tüm krema malzemelerini mikserle çırpıktan sonra kaynayana kadar devamlı karıştırarak pişiriyoruz.pişen kremamızı 5dak kadar daha mikserle çırptıktan sonra soğumaya bırakıyoruz. soğumuş olan kremanın içerisine krem şantiyi ekliyoruz ve çırpıyoruz. buzdolabında soğuması için bırakıyoruz.
  3. pandispanyamız piştikten sonra bir süre soğuması için bırakıyoruz. soğuduktan sonra ortadan ikiye kesiyoruz ve her iki parçayı da hazırladığımız bir bardak soğuk süt ve bir tatlı kaşığı şekerli karısımla ıslatıyoruz. daha sonra kremamızın bir kısmını pandispanyanın arasına sürüyor ve üzerini muz, vişne, damla çikolata gibi dilediğimiz şekilde kaplıyoruz.diğer parçayıda üzerine koyduktan sonra kalan kremamızla pastamızı kaplıyoruz.bir süre soğuması için buzdolabında bekletiyoruz.
  4. yarım paket krem şantiyi bir bardak soğuk süt ile hazırlıyoruz ve sıkma torbası yardımı ile pastamızın üzerini süslüyoruz.dilerseniz muz ve vişnelerle süsleye bilirsiniz ve  son olarak rendelenmiş çikolataları da pastamızın üzerine serpiyoruz ve soğuk olarak servis yapıyoruz. afiyet olsun.
yazarken ne kadar uzun oldu ama inanın yapımı bu kadar uzun sürmüyor. ben daha önceden kendi yaptığım pandispanyaları süt ile ıslatmıyordum sadece hazır aldıklarımı ıslatıyodum ama bu sefer kendi yaptığı da ıslattım gerçekten çok nefis oldu.

1 yorum:

  1. Ellerine sağlık canım,pek güzel bir pasta olmuş..
    Eşine yeni yaşında sağlık,huzur ,mutluluk diliyorum..

    YanıtlaSil