9 Eylül 2011 Cuma

güveçte kuru fasülye



öncelikle herkese hayırlı cumalar. biliyorum şuan pazarlar fasülyenin tazesiyle dolu bense karşınıza kuru fasülye ile çıktım. ben güveçte pişirilen yemekleri çok seviyorum. bu sene ramazan ayında mutfakta en çok kullandığım araç güveçti.mevsim sebzelerinden oluşan etli ya da zeytin yağlı güveç, arpacık soğanlardan yaptığım soğan yahnisi bunlardan birkaçı.

bugün için ne yapsam diye düşünürken aklıma güveçte kurufasülye yapmak geldi. aslında herkesin kurufasülye tarifi hemen hemen aynıdır. ben pişerken içerisine kurutulmuş kırmızı acı biber ekliyorum. acı biberler ise geçen yaz annemlerin bursa'da ki evin bahçesinden toplayıp kuruttuğum biberler. bu sene daha toplayamadık ama nasipse önümüzde ki hafta toplarız ve tabi kış hazırlıklarına başlarız :)



biberler mutfakta ocağımın hemen yanında bir kurdele yardımı ile asılmış olarak her zaman hazır dururlar. eşim ve ben yemeklerde acıyı sevdiğimiz için hemen hemen her yemekte kullanırım organik olmaları ve kendim kurutuyor olmamda ayrı bir güzellik oluyor. kuru fasülyenin tarifi ise şöyle;

malzemeler:

  • 2 su bardağı şeker fasülye
  • 500 gr kemiksiz kuzu eti
  • 1 orta boy soğan
  • 2 yemek kaşığı sıvı yağ
  • 1 yemek kaşığı biber salçası
  • 2 adet kuru kırmızı biber
  • tuz
  • sıcak su
hazırlanması:
  1. öncelikle fasülyeleri bir gece önceden yıkayıp suda bırakıyoruz. iyice kabarmış olan fasülyelerimizi bir tencere alıp üzerini bir parmak geçecek kadar su ile birlikte ateşe koyuyoruz. fasülyeler bir taşım kaynadıktan sonra ocaktan alıp sularını süzüyoruz.
  2. etlerimizi yıkayıp güveç tenceremize alıyoruz ve kısık ateşte etler bıraktıkları suyu çekene kadar kapağı kapalı olarak pişiriyoruz.
  3. etlerin üzerine sıvı yağımızı ilave ettiken sonra biraz kızarmaları için karıştırıyoruz. üzerine kuru biberlerimizi ve yemeklik doğradığımız soğanlarımızı ilave edip soğanlar pembeleşene kadar kavuruyoruz.üzerine salçamızı da ekledikten sonra 1-2 kez karıştırıyoruz ve haşladığımız fasülyelerimizi de ekleyip 5 dak kadar arada karıştırarak kavuruyoruz.
  4. fasülyelerin üzerini bir parmak geçecek kadar sıcak suyumuzu ve tuzumuzu ekledikten sonra güveç tenceremizin kapağını kapatıp orta hararetli ateşte fasülyeler yumuşayana kadar pişiriyoruz.
not: güveç tencerisi olduğu için yemeğinizin altını kapadıktan sonra belli bir süre daha kendi sıcaklığında kaynıyacağını unutmayın. afiyet olsun...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder