25 Şubat 2012 Cumartesi

cevizli ikramlıklar


hepimize mutlu bir hafta sonu olmasını diliyorum. evet haklısınız yine çok uzun süre ara verdim. aslında yayınlanmayı bekleyen o kadar çok tarif var ki anlatamam. ama ne yazık ki benim bilgisayarın başına oturacak hiç vaktim yok. aslında davet sofrasında ki tariflerden başlamayı düşünüyordum ama bugün bu güzel cevizli kurabiyeleri deneyince bunları yazmak istedim
içerisinde sadece ceviz var ama isterseniz portakal kabuğu, tarçın, üzüm gibi meyveler ekleyip zenginleştirebilirsiniz. ben cevizin o mis gibi kokusuyla tadını çok sevdiğim için hiç bir ekleme yapmadım. belki pazar kahvaltısına denemek istersiniz. afiyet olsun.

malzemeler:

  • 2,5 su bardağı un
  • 125 gr tereyağı
  • 1 çay bardağı pudra şekeri
  • 2 paket vanilya
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 yumurta 
  • 1 çay bardağı kıyılmış ceviz (ben daha fazla kullandım)
  • üzerine kakao ve pudra şekeri
hazırlanışı:
  1. yoğurma kabının içinde unu ve yağı kum gibi olacak şekilde karıştırın. üzerine yumurta, kabartma tozu, vanilya, pudra şekeri ve çok ince kıyılmış (bıçakla doğranmış) cevizi ekleyip yumuşak bir hamur yapın. 
  2. hamurdan ceviz büyüklüğünde parçalar koparıp yuvarlayın ve fırın tepsisine dizin.170 derecede ki fırında 15 dakika, çok kızartmadan pişirin. fırından alıp üzerine kakao ve pudra şekeri eleyip soğumaya bırakın. afiyet olsun...



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder